Saturday, December 3, 2011

pertama kalinya..

hidup sebagai pelajar tahun akhir jurusan kejuruteraan kimia sangatlah tertekan secara fizikal dan mental.nak2 bila da masuk bln disember ni-ha.semuanya nak kena kejar dateline.urggghhh.SANGAT stress dan busy (ke?).SANGATT!urghh.

tapi alangkah girangnya apabila DR.MUHAIMIN SULAM mengajak kami untuk membuat lawatan sambil menikmati durian freshly dari dusun.WOAHHHH.itu sangat awesome!!awesome-awesome-awesome!!
1st time masuk dusun sambil cari durian tanpa memikirkan sangat pacat2 yang sedang mencari setitik atau beberapa titik darah atau mungkin bergelen gelen dari manusia yang sangatlah jakun (aku lah tu!).awesome-aweosme-awesome-awesome!!

hariku bertambah 'awesome' bila lepas abes je sesi menghabiskan durian2 dusun itu,bergerak lah kami ke kompleks bersejarah Pasir Salak.sangat tabah kami dalam panas terik itu menjejaki sejarah (bangga!).tapi setelah di pikir2,bagusnya kalau dtg sini sebelum ujian Kajian Malaysia.bolehlah skor 40/40 dengan menjawab sendiri soalan tanpa menoleh ke kiri dan kanan,depan dan belakang dan sekali sekala bertanya khabar dengan orang sebelah kiri dan kanan mengenai soalan2 yang di'KIV' di kertas jawapan.(panjang berjela ayat ini.padahal nak cakapnya ada proses tiru meniru di situ.)

OH YEAH, picture tells 1000 stories.do check out dis photos babe.tapi gambar tak banyak sbb bukan kamera sendiri.apepon credit to cameragirl 
inilah hasil kutipan2 kami untuk harini!tunggu masa untuk dibaham oleh pelahap2.


sesi cara kopekan durian && makan

durian itu sangat nikmat.

durian sebagai tanda kenang-kenangan itu harus.

lesson learnt: sejarah itu mengajar manusia mengenal erti jati diri dan di mana asal usul kita. sesungguhnya, sejauh mana bumi di pijak,disitu langit dijunjung. :)

No comments:

Post a Comment